Český jazyk a literatura |
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
pravidla české skladby
Starý zákon, Nový zákon
výběr vhodných jazykových prostředků pro popis |
přísudek slovesný, přísudek jmenný se sponou, předmět, příslovečné určení |
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem |
Números, členy podstatných jmen, jednotné a množné číslo, přídavná jména, sloveso TENER
Los objetos en la clase
Colores |
konverzační cvičení na probranou látku, četba textu a poslech, trénink výslovnosti |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Verbální reakce na otázky.
Odpovídání a poskytování konkrétních informací.
Vyžádání konkrétních informací.
Rozpoznání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a vět. |
Pozdravy, oslovení a základní fráze.
Osobní zájmena.
Princip časování pravidelných sloves.
Téma: Ich und meine Familie. |
Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles;
Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů;
Uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí |
Objem krychle a kvádru, převody jednotek objemu
Seznámení s tématem, základní pojmy
Brownův pohyb, difúze |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ryby)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ryby)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ryby)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (ryby) |
|
Člověk a společnost |
objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech
ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti
rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek tohoto období
uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu
lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa |
počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě
struktura středověké společnosti
orgány státní moci v ČR
orgány samosprávy
rozvojové jádro a periferie |
|
Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů.
Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost
hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
PT: Multikulturní výchova, multikulturalita – odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur.
PT: Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena – uplatnění hudby při relaxaci. |
Informační a komunikační technologie |
Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen. |
• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému |
Algoritmizace a programování
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Průpravná cvičení s míčem, míčové sporty.
Doplňkové sporty. |
OK v minifotbalu |
Člověk a svět práce |
Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu.
Využívá prezentační program. |
nabídka a poptávka - trh a jeho fungování
prezentace v programu Prezi (nebo jiný alternativní program k prezentacím Google)
Dodržuje zásady hospodárnosti. |
|